Skip to main content

Lop de Lux

Betingelser

Betingelser:

Fortrydelsesret:
Der er 14 dages fortrydelsesret efter du har booket din stand. OBS! der er dog ikke fortrydelsesret, hvis din lejeperiode af standen starter indenfor 14 dage fra bookings datoen. 

Ønsker du, at fortryde din booking, bedes du kontakte butikken. 

Kommission
Der bliver fratrukket 15% af hele din omsætning i lejeperioden. Efterfølgende vil standlejen blive fratrukket. 

Ved salg af varer udenfor din stand, fratrækkes der 20% af solgte beløb. Dog vil du kun blive fratrukket 15% hvis varens pris overstiger 1.000 kr. 

Ved salg af varer i stortings-afdelingen uden leje af en stand, fratrækkes der 20%.

Erhverv
Anvendes standen til salg af varer fra en anden forretning er man selv ansvarlig for, at indberette korrekte oplysninger til SKAT. 

Påtænkes det at drive forretning via standen, er man selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til Skat, og det skal oplyses ved booking, hvis man vil sælge varer fra en momsregistreret virksomhed på standen.

I lejeperioden

Opstart
Du må fylde din stand med varerne dagen før din lejeperiode starter, en time før lukketid. Det vil sige, Mandag-Fredag fra kl 16.00, og Lørdag/Søndag fra kl 14.00. 

OBS! Lop De Lux kan uden varsel leje standen ud til en anden, hvis man ikke har fyldt varer på sin stand i løbet af den første dag i lejeperioden, medmindre andet er aftalt på forhånd. 

Lejegaranti
Lejegarantien indebærer, at du kan leje en stand uden forudbetaling. Standlejen vil først blive trukket når din saldo overstiger lejebeløbet. 

Sælges der ikke nok til, at dække standlejen, vil der kun blive trukket det solgte beløb, og du vil IKKE blive påkrævet, at betale ekstra for, at dække hele standlejen. 

Ved brug af lejegaranti, så kan standen ikke forlænges. Ved forlængelse af standen, så vil du være underlagt samme vilkår, som ved booking af ny stand. 

Ved opstart af flere stande i lejeperioden af samme person, så kan man ikke få udbetaling af overskud før den samlede lejeudgift er betalt selvom det involverer stande fra forskellige afdelinger. 


Regler
Standene må ikke flyttes, og der må ikke fastgøres ting på standen. Herudover er det ikke tilladt at placere varer uden for egen stand uden aftale, og de vil blive fjernet uden varsel.

Lop de Lux sælger primært secondhand – ønsker du at sælge nye produkter i større mængder ( Varer købt ind til videresalg ) skal du henvende dig ved disken. Der må ikke sælges produkter fra Shein, Alibabba, wish og andre udlandske hjemmesider, med mindre det er brugte produkter i få antal. Alle produkter skal opfylde gældende lovkrav omkring kemikalier, ce-mærkning osv.

Tøj til salg i børneafdelingen skal være fra str. nyfødt til og med str. 170.

Lop de Lux tilbyder renseribøjler, hvor du som standlejer kan bruge dem på din stand (se klargøringsområdet i butikken) dog max. 15 buksebøjler pr. stand. Der kan tilkøbes ubegrænset brug af buksebøjler.
Der må ikke stilles ting med hjul på den øverste hylde af sikkerhedsmæssige årsager. Personalet har ret til at fjerne farlige produkter, samt produkter som ikke er egnet til øverste hylde.

Det er vigtigt, at du har mærket alle varer korrekt med Lop de Lux-stregkode, og påskrevet pris. Hvis du ikke har opstillet dine varer, inden lukketid på den første lejedag i perioden, uden forudgående aftale med personalet, kan lop de Lux frit leje standen ud til anden side uden varsel.

Varesikring
Der er alarmer i klargøringen til fri afbenyttelse til dine varer.

Butikken er videoovervåget, og Lop de Lux kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer.

Lop de Lux er ikke erstatningspligtig ved brand- og vandskade. I forbindelse med brand, vand eller indbrudstyveri kan din Indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information. 

Ejendomsret og varebetingelser
Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret, og ret til at sælge varerne på standen, og det er ikke tilladt at sælge ulovlige kopivarer, sikkerhedskompromitterende varer, tobak, alkohol, fødevarer, våben, fyrværkeri, pornografisk materiale eller andet, som personalet måtte vurdere upassende.

Det er heller ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene. Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel. Personalet har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. beskidte, ildelugtende, defekte eller uhygiejniske varer.

Orden og opfyldning
Du er som udgangspunkt selv ansvarlig for din stand, og du er velkommen til at fylde op med varer så ofte, du ønsker.

VIGTIGT : 
Varer på din stand må IKKE! fjernes før udløb af lejeperioden. 

Mistede varer
Hvis en vare mister sit prismærke eller findes i butikken efter standlejen er slut, vil den kunne findes på reolen ”Lost and found”, som står i  klargøringen.
Vi anbefaler derfor, at holde øje med denne reol, hvis man mangler en vare under lejeperioden eller efter endt leje. De mistede varer vil være, at finde på reolen op til 14 dage efter de er fundet, afhentes varen ikke indenfor tidsfristen, så tilfalder varen Lop de Lux, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge dem.

Ændring af pris
Ønsker du at ændre en pris på en vare undervejs, skal der sættes nyt prismærke på varen, da overstregede priser er ugyldige af sikkerhedsmæssige årsager.

Rabat på standen
Du har mulighed for, at sætte rabat på din stand. Du skal blot kontakte personalet herom,  så de kan registrere rabatten i kassesystemet. Rabatskilte udleveres af personalet, og man kan vælge mellem 15 % 20% 25%, 30%, 40%, 50% eller 75% rabat.

Ved lejeperiodens ophør

Tømning af stand
Standen skal være tømt senest en time inden lukketid på lejeperiodens sidste dag. Dvs. mandag til fredag kl. 16.00, lørdag til søndag kl. 14.00. Du skal huske at medbringe ID, og du er selv ansvarlig for at tømme standen, medmindre du køber en nedpakningsløsning.

OBS! alle prismærker skal blive siddende på varerne, når standen tømmes, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Personalet har ret til at kontrollere varerne.

Er standen ikke tømt rettidigt, vil Lop de Lux pakke varerne ned, hvilket koster et administrationsgebyr på kr. 150 uden aftale. Du har også mulighed for at tilkøbe nedpakning, som koster kr. 100,- når det er aftalt i forvejen. Varerne vil blive opbevaret i en uge, hvorefter de tilfalder Lop de Lux.

Udbetaling af dit overskud
Lop de Lux udbetaler dit salg, modregnet kommission af det samlede salg, samt standleje. Udbetalingen sker til din bankkonto eller kontant i butikken (såfremt dette er muligt i forhold til butikkens kontantbeholdning), når du ønsker det, eller ved endt lejeperiode. (Husk at henvend dig ved kassen, når du har pakket ned)

Forlænger du din standleje, kan der udbetales overskud når du ønsker det.
Det er dit ansvar, som bruger, at reg. nummer og kontonummeret på din bruger er korrekt. Såfremt overførsler kommer retur pga. forkert kontonummer modregnes der kr. 60,- for ny overførsel.

Hvis nogle af dine glemte varer bliver solgt i butikken op til 14 dage efter lejeperiodens ophør, skylder Lop de Lux dig penge efter afregningen. Efter de 14 dage overgår salget/varen til Lop de Lux. 

Fortrolighedspolitik
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Venindestand
Flere brugere koblet til samme stand, hvor man deler standlejen, men har hver sit salg. Standlejen trækkes fra den primær bruger, og derefter må i selv dele den mellem jer. Hvis den primær bruger ikke har tjent hjem til standleje, bliver den trukket fra en af de andre bruger. 

Lop amok
Loppe marked på parkeringspladsen ude foran butikken, alle er velkommen til at booke – uanset om du har stand i butikken eller ej. Din bod (plads) er ca. 3*3 meter. Du skal selv medbringe borde, parasol, stativer eller hvad du har brug for til at præsentere dine varer.
Du må sælge alt, undtagen mad og drikke. Dametøj, børnetøj, herretøj, brugskunst, legetøj, møbler osv.
Du skal selv sætte priser på tingene (der afregnes ikke kommission af salget) – du handler direkte med kunderne. Salget har intet med Lop de Lux at gøre.

Boderne kan stilles op fra kl. 9 , hvor man kan køre ind på pladsen og stille sine ting op, og derefter skal biler og trailer køres væk. Lop Amok åbner for besøgende kl. 10-14. Parkeringspladsen lukkes af fra 10-14 – og der må IKKE pakkes ned før tid.
Booking foregår via vores online system ( eller kontakt butikken på 31319301 hvis du er i tvivl ):

  1. Opret en bruger eller brug eksisterende bruger.
  2. Book en “800” bod – Pris kr. 150,-

Når du har booket standen skal den betales med mobilepay ( til 25382 ) indenfor 24 timer ellers slettes reservationen. Skriv hvilket nummer du har booket i kommentaren i mobilepay.
Pengene returneres ikke ved afbud – dog tilbagebetaler vi, hvis vi vurderer at vejret er for dårligt og vi vælger at aflyse arrangementet.